Mind a 12 fejlesztési folyamatot támogató CoachCard egy csomagban (összesen 12x8=96 darab), egyben megvásárolható itt:
SWOT A5-ös méretben csak képes
A kártya használata a fejlesztési folyamatban: A fejlesztési folyamat azon szakaszában vagyunk, ahol a cél kitűzését követően az ügyfél helyzetelemzést készít arról, hogy jelenleg hogyan áll belső erőforrásaival, illetve milyen hatásokra számíthat a külső környezetből, az utóbbi miben támogatja és miben hátráltatja a vágyott cél elérését.
A modell alkalmazása:A SWOT elemzés egy egyszerű és gyors módszer, amelyet saját magunkra is bármikor elkészíthetünk. A modell alkalmazása során cél hogy az ügyfél reálisan meg tudja határozni, hogy milyen belső erősségei és gyengeségei vannak, és milyen lehetőségek és fenyegetettséggel, akadályokkal számolhat a külső környezetből adódóan. A gyengeségek beazonosításával az ügyfél könnyebben tudja kezelni és megszüntetni azokat a korlátokat is, amelyek más esetben akadályoznák őt a továbblépésben. Fontos, hogy SWOT elemzéskor az ügyfél erősségeinek meghatározása a saját szemszögéből és az őt körülvevő emberek véleményén keresztül történjen, valamint objektív legyen. Ezt követően érdemes azzal is foglalkozni, hogy az ügyfél tekintse át az erősségeit olyan szemmel, hogy bármelyik teremthet-e új lehetőséget számára - hasonló módon a gyengeségeit áttekintve van-e olyan, amelynek megszüntetésével új lehetőség tárulna eléje? Forrás a modellhez: Albert S Humphrey Az eredeti modell kép nélkül:Strengths
| Erősségek | Weaknesses | Gyengeségek | Opportunities | Lehetőségek | Threats | Fenyegetettség
|
Tulajdonságok:
Termékkategória specifikus tulajdonságok: | Nincs termékkategória specifikus tulajdonság. |
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta.
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta.
Ez a modell a megoldás orientált coaching technika egyik eszköze, amely arra irányul, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és az ehhez szükséges viselkedést.
Ez a modell a megoldás orientált coaching technika egyik eszköze, amely arra irányul, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és az ehhez szükséges viselkedést.
A GROW modell a legismertebb és legtöbb coach által használt modell jelenleg. Ez a modell alapvetően problémamegoldásra és a célok elérésére alkalmas, a probléma megoldásának folyamatára koncentrál. A GROW modell a legismertebb és legtöbb coach által használt modell jelenleg. Ez a modell alapvetően problémamegoldásra és a célok elérésére alkalmas, a probléma megoldásának folyamatára koncentrál. Amikor az ügyfél pontosan meghatározza a célt, amit el szeretne érni, tudatosítani kell, hogy mik azok az automatikus gondolatok, amik gátolják a változásban. Azt követően ezeket a gondolatokat pozitív, előrevivő gondolattá kell alakítani.Amikor az ügyfél pontosan meghatározza a célt, amit el szeretne érni, tudatosítani kell, hogy mik azok az automatikus gondolatok, amik gátolják a változásban. Azt követően ezeket a gondolatokat pozitív, előrevivő gondolattá kell alakítani. A modell abban segíti az ügyfelet, hogy akár mások visszajelzésére, akár saját önismeretére alapozva mit kéne folytatnia, optimalizálnia és sürgősen megváltoztatnia az életében annak érdekében, hogy a céljához közelebb kerüljön. A modell abban segíti az ügyfelet, hogy akár mások visszajelzésére, akár saját önismeretére alapozva mit kéne folytatnia, optimalizálnia és sürgősen megváltoztatnia az életében annak érdekében, hogy a céljához közelebb kerüljön. Ez a modell alapvetően megoldás fókusszal arra koncentrál, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és felvértezze magát minden olyan eszközzel, alkotóelemmel, ami támogatja őt a céljai elérésében. Ez a modell alapvetően megoldás fókusszal arra koncentrál, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és felvértezze magát minden olyan eszközzel, alkotóelemmel, ami támogatja őt a céljai elérésében.
A szubjektív értékelések megfoghatóvá tételéhez skálákat használunk. A skála ezen túl jól használható a fejlődés, előrehaladás kifejezésére, illetve a cél elérésével kapcsolatos hit, bizakodás mértékének meghatározására is a fejlesztés során.
A szubjektív értékelések megfoghatóvá tételéhez skálákat használunk. A skála ezen túl jól használható a fejlődés, előrehaladás kifejezésére, illetve a cél elérésével kapcsolatos hit, bizakodás mértékének meghatározására is a fejlesztés során.
A célmegfogalmazást segíti egy angol betűszóból álló modell:a SMART. Jelentése: okos. Az okos cél konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben behatárolt.A célmegfogalmazást segíti egy angol betűszóból álló modell:a SMART. Jelentése: okos. Az okos cél konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben behatárolt. A modell támogatja az ügyfelet abban, hogy a cél kitűzését követően helyzetelemzést készítsen arról, hogy jelenleg hogyan áll belső erőforrásaival, milyen környezetből származó lehetőségei támogatják és veszélyeztetik céljai elérését.
Amennyiben meg szeretné rendelni ezt a terméket, itt megteheti: A SWOT coach kártya megvásárlása: Oldal URL
|