Fejlesztési folyamatot támogató kártyákFejlesztési folyamatot támogató kártya
Összesen: 31 darab
Fejlesztési folyamatot támogató kártyák célja, hogy ...
Amikor az ügyfél pontosan meghatározza a célt, amit el szeretne érni, tudatosítani kell, hogy mik azok az automatikus gondolatok, amik gátolják a változásban. Azt követően ezeket a gondolatokat pozitív, előrevivő gondolattá kell alakítani.
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta.
Az önismeret széleskörűen használt, vizuálisan is jól látható modellje a Johari ablak. A modell 2 fő dimenziót ad meg az „én" megértéséhez, egyfelől a viselkedés és stílus azon aspektusait, amelyek az „én" számára ismertek, és mások számára ismertek. A DISC modell a Jung által leírt személyiségtípusokon elindulva négy alap viselkedéstípust határoz meg. A viselkedés gyakorlatilag az a stratégia, amit az egyén kiválaszt (nem mindig tudatosan) a céljai elérésére és a saját maga megjelenítésére.
A modell támogatja az ügyfelet abban, hogy a cél kitűzését követően helyzetelemzést készítsen arról, hogy jelenleg hogyan áll belső erőforrásaival, milyen környezetből származó lehetőségei támogatják és veszélyeztetik céljai elérését.
A célmegfogalmazást segíti egy angol betűszóból álló modell:a SMART. Jelentése: okos. Az okos cél konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben behatárolt.
A szubjektív értékelések megfoghatóvá tételéhez skálákat használunk. A skála ezen túl jól használható a fejlődés, előrehaladás kifejezésére, illetve a cél elérésével kapcsolatos hit, bizakodás mértékének meghatározására is a fejlesztés során.
Ez a modell alapvetően megoldás fókusszal arra koncentrál, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és felvértezze magát minden olyan eszközzel, alkotóelemmel, ami támogatja őt a céljai elérésében. A modell abban segíti az ügyfelet, hogy akár mások visszajelzésére, akár saját önismeretére alapozva mit kéne folytatnia, optimalizálnia és sürgősen megváltoztatnia az életében annak érdekében, hogy a céljához közelebb kerüljön. A modell alkalmas az ügyfél preferált gondolkodási, döntéshozatali, és problémamegoldó stílusának felmérésére, erősségek, és lehetséges kockázatok átbeszélésére a fejlesztési célok elérése érdekében.A célmegfogalmazást segíti egy angol betűszóból álló modell:a SMART. Jelentése: okos. Az okos cél konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben behatárolt.
A szubjektív értékelések megfoghatóvá tételéhez skálákat használunk. A skála ezen túl jól használható a fejlődés, előrehaladás kifejezésére, illetve a cél elérésével kapcsolatos hit, bizakodás mértékének meghatározására is a fejlesztés során.
A modell abban segíti az ügyfelet, hogy akár mások visszajelzésére, akár saját önismeretére alapozva mit kéne folytatnia, optimalizálnia és sürgősen megváltoztatnia az életében annak érdekében, hogy a céljához közelebb kerüljön. Amikor az ügyfél pontosan meghatározza a célt, amit el szeretne érni, tudatosítani kell, hogy mik azok az automatikus gondolatok, amik gátolják a változásban. Azt követően ezeket a gondolatokat pozitív, előrevivő gondolattá kell alakítani.
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta.
Az önismeret széleskörűen használt, vizuálisan is jól látható modellje a Johari ablak. A modell 2 fő dimenziót ad meg az „én" megértéséhez, egyfelől a viselkedés és stílus azon aspektusait, amelyek az „én" számára ismertek, és mások számára ismertek.
Az önismeret széleskörűen használt, vizuálisan is jól látható modellje a Johari ablak. A modell 2 fő dimenziót ad meg az „én" megértéséhez, egyfelől a viselkedés és stílus azon aspektusait, amelyek az „én" számára ismertek, és mások számára ismertek. A DISC modell a Jung által leírt személyiségtípusokon elindulva négy alap viselkedéstípust határoz meg. A viselkedés gyakorlatilag az a stratégia, amit az egyén kiválaszt (nem mindig tudatosan) a céljai elérésére és a saját maga megjelenítésére.
A modell támogatja az ügyfelet abban, hogy a cél kitűzését követően helyzetelemzést készítsen arról, hogy jelenleg hogyan áll belső erőforrásaival, milyen környezetből származó lehetőségei támogatják és veszélyeztetik céljai elérését.
A modell támogatja az ügyfelet abban, hogy a cél kitűzését követően helyzetelemzést készítsen arról, hogy jelenleg hogyan áll belső erőforrásaival, milyen környezetből származó lehetőségei támogatják és veszélyeztetik céljai elérését.
A szubjektív értékelések megfoghatóvá tételéhez skálákat használunk. A skála ezen túl jól használható a fejlődés, előrehaladás kifejezésére, illetve a cél elérésével kapcsolatos hit, bizakodás mértékének meghatározására is a fejlesztés során.
Ez a modell alapvetően megoldás fókusszal arra koncentrál, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és felvértezze magát minden olyan eszközzel, alkotóelemmel, ami támogatja őt a céljai elérésében. Amikor az ügyfél pontosan meghatározza a célt, amit el szeretne érni, tudatosítani kell, hogy mik azok az automatikus gondolatok, amik gátolják a változásban. Azt követően ezeket a gondolatokat pozitív, előrevivő gondolattá kell alakítani.
Ez a modell a megoldás orientált coaching technika egyik eszköze, amely arra irányul, hogy a fejlesztő szakember segítségével az ügyfél képes legyen vizualizálni a vágyott célját és az ehhez szükséges viselkedést.
A DISC modell a Jung által leírt személyiségtípusokon elindulva négy alap viselkedéstípust határoz meg. A viselkedés gyakorlatilag az a stratégia, amit az egyén kiválaszt (nem mindig tudatosan) a céljai elérésére és a saját maga megjelenítésére.
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta.
A modell segítségével beazonosíthatók azok a tényezők, amik általunk se nem befolyásolhatóak, se nem módosíthatóak. Célszerű azokra a tényezőkre fókuszálni, amire befolyással tudunk lenni és képesek vagyunk változtatni rajta. A modell alkalmas az ügyfél preferált gondolkodási, döntéshozatali, és problémamegoldó stílusának felmérésére, erősségek, és lehetséges kockázatok átbeszélésére a fejlesztési célok elérése érdekében.A célmegfogalmazást segíti egy angol betűszóból álló modell:a SMART. Jelentése: okos. Az okos cél konkrét, mérhető, elérhető, releváns, időben behatárolt.A GROW modell a legismertebb és legtöbb coach által használt modell jelenleg. Ez a modell alapvetően problémamegoldásra és a célok elérésére alkalmas, a probléma megoldásának folyamatára koncentrál. A modell abban segíti az ügyfelet, hogy akár mások visszajelzésére, akár saját önismeretére alapozva mit kéne folytatnia, optimalizálnia és sürgősen megváltoztatnia az életében annak érdekében, hogy a céljához közelebb kerüljön.
Oldal URL
|