CoachCard felhasználási módszerek 2. emlékeztető funkcióra építve
A szimbólumokon kívül milyen egyéb módszerekkel dolgoznak trénerek és coachok a vizuális kártyákkal?
Nézzük meg, hogy a fejlesztési folyamat melyik szakaszaiban használják a szakemberek a kártyákat kihasználva az emlékeztető funkciójukat:
"Két alkalom közötti házi feladat elvégzésének támogatására kiválóan tudtam hasznosítani ezt a kreatív eszközt."
"Számos ügyfelem az emlékeztető kártyák birtokában mindennapi helyzetekben is felidézi a tanultakat, személyes felismeréseket, ami támogatja és gyorsítja az ismeretek, új minták beépülését."
"Egy vizuálisan érdekes eszközt tudok az ügyfeleim kezébe adni, melyről később visszatekintve feleleveníti saját folyamatának részleteit, melynek segítségével önreflexiót gyakorol, hogy a két alkalom között mi változott, mi az ami nehézséget jelent, miben voltak sikerei."
"Leginkább a coaching végén használom, amikor megerősítjük az elhangzottakat és „házi feladatot" kapnak. Így a kártyát rendszerint viszontlátom a következő ülés kezdetén, az ügyfelek szívesen dolgoznak ezzel."
A fenti gondolatok jól összecsengenek egy korábbi cikkünkkel, amikor azt feszegettük, hogy "Vajon projekt-e a fejlesztési folyamat?".
Biztosan minden szakember találkozott már azzal a felismeréssel, hogy tréningeken, fejlesztési alkalmakkor mennyire keresik a résztvevők a kapaszkodókat, amiket elvihetnek magukkal, magukénak érezhetik, pl. modellek, kérdések, gondolatok.
A kapaszkodók révén kezdenek rögzülni a tanultak, amelyeket az ügyfeleink próbálgatják „maguk mellett tartani", hogy későbbiekben is vissza tudjanak nyúlni hozzá, hasznos legyen.
Valójában erről szól az, hogy az ügyfeleinket képessé tesszük a boldogulásra a későbbiekben is az alkalmazott modellek segítségével.
Így nem csak rövidtávon gondolkozunk, amikor végigvezetjük őket a fejlődésen, felteszünk kérdéseket, a témán dolgozva alkalmazunk technikákat, de el is magyarázzuk az ügyfelüknek, hogy milyen célt szolgált az adott eszköz/technika/modell.
Oldal URL